Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
kallle

Hjullager till båtvagn vem säljer det?

Rekommendera Poster

hej idag gick lagret i min vagn. står ingen beteckning på vad för vagn jag har. är det inte svårt få ett som passa? har ju inte mycket att gå på. har lite bilder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror lite på var du bor men Rullex i Nyköping har i princip allt och du kan nog bara ta med dig delarna som du har så kan de fixa fram lager!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej trist att din vagn pajade. En väldigt stor tillverkare av kvalitetslager i kompletta axelsatser till flertalet båtvagnar är FAD. Brorssons brukar ha delar till dessa axlar och axeltappar

http://www.broson.se/adf_prislista.php?path=216&lang=sv

Ett rätt bra tips jag kan förmedla är att borra in en smörjnippel i den kåpa som sitter över lagren i axeltappen. När man varit i drickat med vagnen är det bara att köra in fett i lagret med trycksprutan så rinner sjövatten ut och ersätts av nytt fett. Funkar garanterat. Och lagren håller mycket länge. Ett litet tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag bor i växjö. det finns smörjtapp på den redan, fast ha aldrig fyllt på med fett. vagnen är ca 4 år gammal. måste tyvärr alltid köra ner hjulen i vattnet när det är dax för sjösättning. är det bara trycka i det nya lagret eller måste det pressas in? nån som vet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis kommit in efter att ha bytt de sista två hjullagren på vår båtkärra.De första två lagren är redan bytta efter att ha skurit i våras respektive för ett år sedan :-). Jag tog med de gamla lagren och lagerbanorna till Tools Momentum och de hjälpte mig med ny packbox, lagerbanor och de koniska dubbla rullagren. På vår kärra så behövde jag knacka ur de yttre lagerbanorna och knacka i nya.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok det låter toppen, ska åka iväg och höra mig för imorgon. är lagerna dyra? sitter 2 st på varje axel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla även med firmor som säljer husvagnar och släpvagnar, de brukar ha ett brett sortiment av hjullager.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...