Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
jonssonpe

Stereo i Yamarin 6110 -03

Rekommendera Poster

Är det någon som monterat in en stereo i en Yamarin 6110 från -03..?
Tycker det ser hemsk trångt ut på det enligt mig det naturliga stället dvs. till
v
änster om ratten. Öppnade och kollade in bakom och det vete sjutton
om det går in en standard stereo där på djupet.

Någon som testat..?

Mvh Pelle

 

post-10005066-1394235970,5926_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag funderar på om det kan vara enklare att montera den innanför instrumentbrädan, nånstans inne i krypinet i alla fall dels så det blir enkelt med kabeldragning dels så slipper du såga i instrumentpanelen. Så kan du fjärstyra stereon med en remote control (fast monterad eller bärbar). Kanske kan vara nåt att fundera på.
Eller kolla måtten på Sony CDX-HR70 resp 905/910 marin stereo om den kan passa in på den vänstra svarta ytan vid ratten om man monterar i nederkant på svarta plattan där platten är som bredast. Måtten skall vara (B x H x D) 197 x 89 x 187 mm på dessa stereo (kanske inte är mindre mått än vanliga stereo?).

/Bo



Senast ändrad av bossee | 14 juni 2009 | 12:44

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inne på din linje, att montera själva stereon inne i ruffen och bara sätta en remote på instrumentpanelen. Men man tycker ändå att det är lite konstigt, att man inte gjort plats för en standardstereo när det ser ut som det gör på framsidan...

Pelle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja! jag har min stereo bakom gasreglaget, dvs, precis breve sätet, funkar kanon är inte ivägen, då når man den både från där man sitter opch styr och sedan från soffan bak.

/jocke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jasså är det så pass mycket plats där (djupt) så man får in en stereo..? Du har inte en bild att skicka över..?

Mvh Pelle 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du lossar på sidofacket under gas/växelreglaget så kan du kika in och även mäta hur djupt utrymmet är mellan innerlinern och ytterskrovet. Där kan du även se ett rör som elkablaget går i från aktern och föröver vidare fram till instrumentpanelen.

/Bo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också min stereo bakom reglaget. Djupet är absolut inget problem, se däremot till att ta hänsyn till reglageboxen på insidan om du har infällt sidoreglage. Får jag tillfälle sätter jag in en bild

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...