Honda 0 Postad 13 Juni , 2009 Hej! Min Johnson 40Hk El-85-årsm. går ryckigt på lågvarv/lågfart - stannar dock inte, men näst intill. Förgasarjustering? Hur? Hoppas någon kan hjälpa mig. Lars-Inge Senast ändrad av Honda | 18 juni 2009 | 19:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 18 Juni , 2009 Inga tips????? Läste i en annan tråd att VRO:n inte är att lita på vid låga varv. Kan det bero på dålig smörjning? Tacksam för tips/LIH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JensJ 0 Postad 23 Juni , 2009 Har den gått bättre tidigare med samma inställningar så kanske det istället är smuts nånstans. Gissningsvis i lågfartsmunstyckena. Har för mig att dessa sitter precis ovanför luftinsuget bak på förgasarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BjornF 0 Postad 23 Juni , 2009 Om en motor går bra på högvarv men svajjar i det lägre registret kan man också misstänka att förgasaren suger tjuvluft någonstans. Kan vara värt att kolla packningar och att inga skruvar kommit loss.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Honda 0 Postad 6 Juli , 2009 Tack för tipsen! Lars-Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flodinm 0 Postad 14 Juli , 2009 Hej! VRO:n borde inte stöka till det (lite mycket mytbildning om den på alla forum) den är rätt simpel i konstruktionen o suger den soppa så suger den ju förmodligen olja oxå! Om inte har du ju lite varningsljud innan det kärvar ihop sig. Prova att let rätt på blandningsskruvarna till förgasarna (sitter oftast på sidan med en fjäder mellan skruv o förgasaren) vrid den ett kvartsvarv utåt till att börja med o se om du får lite bättre flöde på lågfarten. /matz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser