Lill-Hugge 0 Postad 13 Juni , 2009 Hej,hej! Skall skruva fast en hållare på båten. Om jag använder en skruv med en diameter på 4 mm. Vilken diameter skall jag då ha på borren när jag förborrar? Mvh Lill-Hugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grundlurad 0 Postad 13 Juni , 2009 Skall du skruva i plast eller trä eller metall? Är det en maskingängad skruv eller trä eller plåtskruv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lill-Hugge 0 Postad 13 Juni , 2009 Hej, Ok! skulle naturligtvis varit mer detaljerad. Det är en vanlig plastbåt och skurven är en vanlig rostfri som jag köpt för ändamålet på båtillbehörsaffären. Såg att jag skrivt 3 mm i rubriken, men 4 mm i texten. Skruven är 3 mm i diameter Anledningen att jag frågar är att förra gången jag borrade så sprack gelcoaten och det blev liksom några tunna sprickor runt hålet. Ingen större fara, det är ju trots allt bara en båt men finns det knep och metoder för att undvika detta så vore det dansant /Lill-Hugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 13 Juni , 2009 Läs här hur du kan undvika detta när du borrar: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=290199 /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lill-Hugge 0 Postad 16 Juni , 2009 Tack Bo! Alltid lika hjälpsam /Lill-Hugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser