alytrik 0 Postad 13 Juni , 2009 Tanka båten är för otroligt svårt att veta var man finner något ställe som permanent eller för sesongen tillhandahåller bränsle.. Det begränsar mycket av motorbåtsemestern har jag kommit fram till.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 13 Juni , 2009 Fast man kan ju planera, ha lite framförhållning, och ringa till lite tänkbara tankstationer innan man behöver bränsle så man vet var man skall styra kosan. Kanske köpa Praktiskt båtägande Gäst Hamnar, Stor Guide för där står om det finns bränsle på många ställen. Även telefonnr och annan kontaktinfo. Köpte den häromdagen, kosta 80 kr. /Bo Senast ändrad av bossee | 13 juni 2009 | 22:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 14 Juni , 2009 Hej Alytrik, Det står i din sjöbod att du har båten på Gotland, så jag gissar att du även menar att du kör över till fastlandet och då vill tanka? Håller med om att öppettiderna är luriga -- många sjömackar har bara öppet alla veckodagar under högsommaren, annars bara öppet dagtid på helger. Översikten i specialnumret av PB som Bossee tipsar om är bra, men saknar karta. En lite dyrare bra bok med kartor som visar var bland annat mackarna ligger är Arholma - Landsort med Gotland som kostar cirka 330 kronor på internet. Resten av ostkusten finns i Landsort - Skanör som också har Lars Granath som första författare. Kan verka dyrt att lägga 700 kronor på två böcker -- men det är väl billigare än att tanka båten en enda gång... Landsort - Skanör : din guide till Ost- och Sydkustens öar, gäst- och naturhamnar, Göta kanal, Vättern och Bornholm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alytrik 0 Postad 14 Juni , 2009 Hej Jonas! Tack för tipsen. -Jo som du mycket väl analyserat så utgår mina resor från Gotland. Fastlandssidan är ganska svår att i detalj veta vart man finner bra tankställen utan att först forska ganska ingående. Att åka mot baltikum är många gånger lättare att få den service som man förväntar sig att få när man kommer till en gästhamn. Det är ju klart att det kanske är en affärside att inte hålla med bränsle för då lär ju gästerna stanna lite längre... Men det håller väll kanske inte på sikt.. Det blir till att investera i böckerna.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser