Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
Gäst Berra

Biltemas vindrutetorkare

Rekommendera Poster

Gäst Berra

Någon som har monterad Biltemas vindrutetorkare, den med en hastighet? Undrar på vikket håll motorn går? Alltså startar den motsols och vänder tebaks, eller tvärtom?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, om du menar den i rostfritt för ca: 300:- Jag monterade den för ett par år sedan och den startar med medsols (inifrån sett). Den låter dock väldigt mycket jämfört med andra. Jag funderar på att byta ut mina nästa år pga detta. /Torbjörn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Halojs.. Jag har oxå en rostfri torkare från Biltema för en 3hundring. Men min jävel går moturs och medurs på t-baxvägen. Allt innefrån sett alltså. Men va vet jag. det kanske beror på hur man kopplar polerna. I övrigt är jag helnöjd med den. Det finns ingen anledning att köpa en dyrare torkare tycker jag. Gummina torkar ju i allafall sönder efter 1 vecka i solen. Mvh. Fredde

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra
:lol: Hmm, axeln som stikker upp som torkararmen e fest på menar jag, om man tittar på den innifrån eller utifrån har vell inte någon betydelse. ( Om man inte håller klokkan upp o ner vendt förstås ) :lol: :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Det att koppla om polerna kanskje har betydelse??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har samma torkarmotorer, funkar men låter som tröskverk samt att de har svårt att hitta hemmaläget när man stänger av dem. När jag byter nästa gång så lägger jag nog på några hundringar och får tystare motorer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Torbjörn

Jo, det spelar roll, det blir spegelvänt utifrån

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Torbjörn

För att få den att hitta hemmaläget när du har två motorer kopplade till samma strömbrytare skall du koppla en diod på sladden mellan torkarna. Denna gör att strömmen inte går baklänges och startar torkare nr1 igen innan nr 2 stannat. En 12v. diod kostar ca: 15 kr på clas ohlsson. Men som sagt, den låter som en stenkross.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Torbjörn

Vet inte om det har betydelse om man kopplar olika, men det kan vara olika årsmodeller. Min startar dock medsols (inifrån).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...