VanerVator15 0 Postad 13 Juni , 2009 Min johnson 30hk stryper sig själv på halvgas.Den går bra upp till halvgas och startar bra men sen är det stopp.Jag har bytt bränslepump,bränsleslag samt tanklock(till ett ventilerat) men inget hjälpte. Vad kan det vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hjalmarepiraten 0 Postad 21 Juni , 2009 Hej! Jag är ingen motormekaniker men det skulle kunna vara att du kört på gammal bensin, skit i tanken eller fukt i förgasaren. Men om den nästan dör när du drar på lite låter det som att den inte får fram tillräckligt med bränsle. Men har du bytt ut delarna mellan tanken och förgasaren så ligger nog problemet antingen i tanken eller förgasaren. Men om den bara känns orkeslös skulle jag tippa på fukt i förgasaren. Om du gör rent förgasaren och provar med ny bensin kan det fungera. Men det kan också vara problem med luftblandningen beroende på vilken motor du har och inte alls relaterat till själva bränslet (bensinen). Lycka till. /Hjälmarepiraten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser