Pilkington 0 Postad 12 Juni , 2009 Hej! Har varit runt i stort sett varenda marinbutik i hela Karlstad nu utan att hitta. Det jag söker efter är en typ av ruthållare till min pulpetruta. Jag har låtit svetsa och bocka ett rostfritt rör för att kunna ha en ruta, och det enda ja saknar nu är själva hållarna till rutan. Dem ska väl se fungera ungefär på följande sätt att man tar dom runt röret och sen klämmer fast rutan i mellan. O=------------=O Ni kanske förstår bättre med denna illustration! Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 12 Juni , 2009 Antingen kan du svetsa dit små plåtar i röret som du skruvar fast rutan i eller också köpa beslag typ 3104-24 hos exempelvis Hjertmans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 12 Juni , 2009 Kanske något sådant här? http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=1101 Förövrigt en fantastisk illustration du gjort Pilkington Senast ändrad av df90 | 12 juni 2009 | 19:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 12 Juni , 2009 Hejsan! Jag jobbar som servicekille på et större uterum/glasmästeri, och det du söker bör du finna hos välsorterade glasmästerier. -Dock är minsta standard tjocklek på fästet minst 6 mm.men det går att modifiera det vid behov. Tror faktiskt att optimera har något med... Lycka till! Macke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsfj 0 Postad 12 Juni , 2009 Hej! Jag antar att det är ett sådant här du tänker på: www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=1223 225 kr/st. Finns troligen billigare någon annanstans, de borde ju inte kosta mer än en femtonlapp. Kolla t ex affärer som har beslag för duschväggar eller trappräckes- och balkongräckesglas. \ Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilkington 0 Postad 17 Juni , 2009 Tack för alla svar! Men det är precis sådana där jag söker! Men som du säger så kostar det ju en del och efter jag ska 6st så blir det lite kulor. Men ja får leta vidare, de där tunnare är ju ett alternativ också! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke_Skane 0 Postad 17 Juni , 2009 Rörklämmor på Hornbach med svart eller vit gummi på insidan, dom är inte gjorda i rostfritt men behandlade på nått sätt, 15:- styck, finns i olika storlek.(samma som dom på seasea men som sagt inte i rostfritt) Vi köpte en styrpulpet båt som var strippad massa utrustning bla pulpetram och rutor på både vänster och höger pulpet och efter samtal med återförsäljaren fick vi reda på att crescent ville ha 21000:- (tjugoentusen) styck för en ruta och ram(helt sjukt) Det sluta med att vi byggde det själva och även om den inte kommer vara lika vacker som en orginal och förmodligen inte håller lika länge så har den kostar oss mindre än 200:- att bygga och skyddar oss mot stänk när vi är ute och fiskar, vilket är det enda vi använder båten till. Bilden vill inte läggas till så lägger in en länk istället: http://www.postimage.org/image.php?v=gx1KqNi0 mvh Jocke Senast ändrad av Jocke_Skane | 18 juni 2009 | 00:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser