Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Americal

Sjöstättning i göteborgsområdet med privat kranbil?

Rekommendera Poster

Hej på er.

Ärdet någon som vet vart jag kan sjösätta båten med privat kranbil i göteborgsområdet?

Hos Grefab är man inte välkommen med egen kranbil trots att man betalar hamnavgift varje år.

I morgon 12/6 kommer det en lastbil med kran från Sthlm och skall sjösätta vår båt. Frågan är bara i vilken hamn?

Tacksam för alla alternativa svar.

// NP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att du hugger i sten om du ska sjösätta med privat kranbil, så vitt jag vet vill ingen ha med dessa alternativ att göra. Har själv funderat på liknande lösning utan resultat.

Dte enda förslag jag kan komma på är utmed Göta älv, kanske någonstan utmed drömmarnas kaj?

Lycka till.

Skriv gärna och tala om hur det avlöpt.

kema

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan sjösätta i frihamnen vid den gamla kranen som står mellan Långedragsteknik och alla båthallarna som brann upp i natt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för era inlägg! Det är förmodligen problem att komma in i frihamnen med lastbil i morgon med tanke på branden, eller vad tror du? Det är en stor lastbil med släp.

//Np

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inga problem. Ni kör av Frihamnsmotet men kör inte in i själva frihamnen utan kör in i hamnen där lastbilarna till Stena Rail Ferry går. Paralellt med Lundbyleden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack herr Capitan, det kanske låter besvärligare än vad det egentligen är.

Är det tillåtet, eller gör man det bara?

//Np

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det sjösätts båtar där hela tiden och har gjorts så i flera år. Vet inte vem som egentligen äger kajen. Håll utkik efter den gamla kranen bara så hittar du. Den aktuella kajen ligger vid Hasses sjöbod om det säger något.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=hasses sjöbod&Vkiid=AKGs9iJAhPauAgmFoZGu%2fA%3d%3d&Vkid=1516166&isAlternateNumberResult=False

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tusen tack för snabbt svar. Jag hittade bilder hos marinteknik och såg den gamla kranen. Det blir perfekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...