Gå till innehåll
tisdag 25 februari 2025
happysix

semestern har börjat!!!

Rekommendera Poster

Jaha, då har man suttit i masten hela morgonen och skrubbat sand & salt  med en stekhet sol som bränt knävecken totalt, seglerna skall sättas upp ikväll och nya fönster samt ny sprayhood är beställt, nu är det bara att lata sig en vecka här nere i medelhavet medan båten fixas och sedan är det bara att ge sig iväg mot Sverige..... 20 veckors semester detta år!!!  Hur ser era semestrar ut detta 2009? Finns det fler långseglare som skall ut och kajka?

Ha en super sommar, det har jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Engelska kanalen med sikte på kanalöarna. 9 veckor i augusti-september.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kul att se att det finns 1!!! till som ska åka mer än i mälaren/vänern/vättern denna sommar....

Sitter nu fönsterlös i medelhavet och väntar på spanjorer som bara säger manana... men så är det här, vi har iallafall 30 grader. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var startar ifrån? Jag skulle gärna segla till kanalöarna när vi har byggt klart båten och samlat tillräckligt med semester. Har du någon blogg eller hemsida så man kan följa med?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jamen då är vi 3, för vi seglar aldrig i de sjöarna. Vi kommer inte in där  Flört

Senast ändrad av LadyAnnila | 22 juni 2009 | 23:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! vi startar från Almerimar, Spanien och ska runt hela portugal-biscaya-engelska kanalen och fortsätta till Svedala. Har dessvärre ingen hemsida eller blogg med det borde jag skaffa mig.!!!!

Senast ändrad av happysix | 15 januari 2010 | 09:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte ni kommit iväg ännu..? Var över ett halvår sen första inlägget. Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Vi har startat men har varit tvugna att lämna båten i Portugal pga av att min make fick Leukemi. Vi kommer fortsätta våran resa hem mot Svedala denna sommar  när han börjar friskna till. det vart dock 20 veckors semester ändå då det gick väldigt segt, men vad mycket vi hann se på vägen! Vi stannade rätt länge i massa olika hamnar och på ankare i laguner och floder. Denna sommar gäller ju Biscaya så det bli kul! Kanske en aning läskigt med....!

Tja!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk vad livet kan svänga fort! Hoppas han hämtar krafterna fort efter behandlingarna. Kämpigt vet jag som har det som arbete.

Lycka till med Biscaya

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...