happysix 44 Postad 11 Juni , 2009 Jaha, då har man suttit i masten hela morgonen och skrubbat sand & salt med en stekhet sol som bränt knävecken totalt, seglerna skall sättas upp ikväll och nya fönster samt ny sprayhood är beställt, nu är det bara att lata sig en vecka här nere i medelhavet medan båten fixas och sedan är det bara att ge sig iväg mot Sverige..... 20 veckors semester detta år!!! Hur ser era semestrar ut detta 2009? Finns det fler långseglare som skall ut och kajka? Ha en super sommar, det har jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 11 Juni , 2009 Engelska kanalen med sikte på kanalöarna. 9 veckor i augusti-september. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 21 Juni , 2009 kul att se att det finns 1!!! till som ska åka mer än i mälaren/vänern/vättern denna sommar.... Sitter nu fönsterlös i medelhavet och väntar på spanjorer som bara säger manana... men så är det här, vi har iallafall 30 grader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 21 Juni , 2009 Var startar ifrån? Jag skulle gärna segla till kanalöarna när vi har byggt klart båten och samlat tillräckligt med semester. Har du någon blogg eller hemsida så man kan följa med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 22 Juni , 2009 Jamen då är vi 3, för vi seglar aldrig i de sjöarna. Vi kommer inte in där Senast ändrad av LadyAnnila | 22 juni 2009 | 23:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 15 Januari , 2010 Hej! vi startar från Almerimar, Spanien och ska runt hela portugal-biscaya-engelska kanalen och fortsätta till Svedala. Har dessvärre ingen hemsida eller blogg med det borde jag skaffa mig.!!!! Senast ändrad av happysix | 15 januari 2010 | 09:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 15 Januari , 2010 Har inte ni kommit iväg ännu..? Var över ett halvår sen första inlägget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 15 Januari , 2010 Dom kanske inte kommer in i Svedala hamn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 16 Januari , 2010 Kanske.. men enligt senaste inlägget har de ju inte startat ännu..?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 17 Januari , 2010 Hej! Vi har startat men har varit tvugna att lämna båten i Portugal pga av att min make fick Leukemi. Vi kommer fortsätta våran resa hem mot Svedala denna sommar när han börjar friskna till. det vart dock 20 veckors semester ändå då det gick väldigt segt, men vad mycket vi hann se på vägen! Vi stannade rätt länge i massa olika hamnar och på ankare i laguner och floder. Denna sommar gäller ju Biscaya så det bli kul! Kanske en aning läskigt med....! Tja!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 17 Januari , 2010 Det finns en risk... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 17 Januari , 2010 Tänk vad livet kan svänga fort! Hoppas han hämtar krafterna fort efter behandlingarna. Kämpigt vet jag som har det som arbete. Lycka till med Biscaya Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 17 Januari , 2010 tackar tackar, det ser ut att bli en bra båtsommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser