vega1108 0 Postad 11 Juni , 2009 Hej Tänkte köpa en B31:a MKII Är det nåt speciellt jag måste kolla? Nåt som inte går lätt att fixa Motorn är <5år gammal, seglen e ca 10 år... Men annars? Skrovet? Är det nåt vanligt fel på dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Joflopp 0 Postad 11 Juni , 2009 Då B31 är halvfabrikat får man egentligen kolla precis allting. Det kan skilja sig väldigt mycket från båt till båt. Ett plus verkar ju vara att det sitter en ny motor i. Är den inte ens fem år? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1108 0 Postad 11 Juni , 2009 Motorn är från 2005 vad jag vet. Skroven är väl ändå fabriksbyggda så de borde väl vara helt ok ändå? Vad kostar en besiktningsman ca, om man skulle ta en sådan med o kolla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boho999 0 Postad 11 Juni , 2009 Hej Vi anlitade en besiktningsman för ngt år sedan och betalde ca 3000 för att besiktiga en Omega 28. Väl värt pengarna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 193 Postad 11 Juni , 2009 Nä, de är oftast plastade av amatörer som självbygge, visserligen under överseende av en kunnig förman och i någon form av fabrikslokal. Är skrovet plastat på fabrik heter det inte självbygge, utan 1/2- eller 3/4-fabrikat. Med detta inte sagt att det i sig är något fel, men eftersom människor är olika händiga finns det allt från riktiga skräckexempel till Orust-kvalitet på båtarna. Så kolla noga, och kolla allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kafka 0 Postad 11 Juni , 2009 Hej det finns en svensk B 31 grupp, där kan du kika in och få lite mer utförligt svar på dina frågor. Skickar länken här till dig. http://svenskb31grupp.multiply.com/ MVH Tony Svensson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vega1108 0 Postad 11 Juni , 2009 Okej, då har jag förstått fel. Trodde de var ½-fabrikat. Tror att jag tar en besiktningsman med mej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 11 Juni , 2009 Vad jag vet så byggdes skrovet av Runnbåt i Borlänge. Eller har du närmare detaljer om hur de byggdes? /Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser