Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
smirre10

Tillfällig lösning

Rekommendera Poster

Nån som har provat ett medel som heter BARLEAK för att täta kylsystem nångång?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har provat det på bilar med mycket gott resultat.

Jag kan bara rekomendera detta medel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om det är nån större skillnad på båtar kanske är mer tryck å så fast hoppas kan man ju alltid

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad/vart läcker det?

Ej kylsystem på båt är ej att jämföra med ett kylsystem på bil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror tyvärr det är en topplockspackning som läcker just nu för man ser inget läckage inne i båten å det ryker vita avgaser men så var det en båtmek som sa att det kan funka med detta medel som en tillfällig lösning men det kändes inte riktigt bra att görat tillfälligt men hela båtsemestern kommer ju gå åt det finns ju inte direkt nån som är ledig just nu att meka motorGråter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade aldrig hällt i något sånt iaf.

Kan du skruva lite så är ett byte av topplockspackning inte så märkvärdigt. Av med insuget. Av med limpa/knä och topp på den sida som e kass.

Du har ingen bekant som gjort ett sådant jobb som kanske kan vägleda dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har säkert helt rätt idet du säger å jag kommer jaga ett tag till innan jag ger upp om nån mek som kan hjälpa mig med detta

men jag tänkte jag skulle höra mig för om just produkten för tänk om man är ute på sjön å nåt slår läck i systemet å man har en burk med sig å det funkar! det skall inte vara som den gamla kylcementen som kan sätta sig fast överallt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känner inte till det märket men vet att liknande medel fungerar utmärkt till bil oavsett motor. Agenturen lämnar kaxiga uppgifter på vilka problem som kan lösas och dessutom svarar i telefon när någon ringer. VIKTIGT: Om det läcker ner i oljan blir motorn snabbt förstörd och att all glykol måste nogsamt sköljas bort innan användning. Jag vet att volvo verkstäder kör det här när värdet på bilen inte motiverar en vanlig rep. Finns på OK och kanske värt att kolla vidare på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hällde i någon liknande gucka i en bil jag hadde förut. Sen fick jag banning av min polare som är bilmeck. Han tycker inte man skall hälla i såna saker. Bättre att laga läckan. Om du inte kan byta packning själv kanske du känner någon som kan mecka bilar som du kan lura ned i båten. Byta toppackningen är väl samma skit på en båt som en bil. Hoppas det löser sig så du slipper vara båtlös.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

å mina hemmatrakter, bott 19 år i Mariefred. Gått i skolan i strängnäs. Dock har alltid havet lockat så efter student blev det götet, och här lär jag stanna.

Men i dom bondtrakterna finns det gott om mekare, kolla i Åker där har väl alla en traktor.

Skämt o sido. skaffa en momentnyckel och byt skiten själv behövs ingen doktrexamen för det.

Skulle det skita sig så får du kolla med nån hobbymekare, ett hett tips är att se om det inte finns någon mekarklass på gymnasiet som vill ha lite extra pengar i klasskassan! fast dom kanske har sommarlov nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...