Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
SonB

Sea Ray 240 SD Cockpit layout

Rekommendera Poster

En fråga till forumets Sea Ray 240/245 Sundancerägare, eller till andra som har åkt en sådan.

 

Jag står och lurar på en Sea Ray 240 SD, 2003 års modell eller senare. I den näst senaste modellen finns en L-soffa på babords sida jämte förarstolen, vilket är ganska trevligt. I aktern finns två motstående soffor där man kan sitta och äta middag ca fyra st.

I den nya modellen finns det två fåtöljer på babords sida och en visserligen snygg soffa i aktern som dock inte har någon motstående soffa.

Min fråga är om det går att sitta 4-5 st tillsammans och äta i cockpit i den senaste modellen? Det verkar som om den nya layouten är ett funktionsmässigt nerköp jämfört med den äldre, även om den är snyggare. Är det något jag missat här?

 

Jag överväger att ta en med diesel, någon som vet vad förbrukningen ligger på en sådan?

 

Mvh Mats

post-10007351-1394235967,4746_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågan löst. Talade med Sea Ray Service Center som sa att den äldre 240:an är en campingbåt som inte är jämförbar med den nya 240/245/an, som är mer en dagstursbåt. Den äldre 240:an motsvaras istället av den nya 255:an.

 

Mvh Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...