SonB 0 Postad 10 Juni , 2009 En fråga till forumets Sea Ray 240/245 Sundancerägare, eller till andra som har åkt en sådan. Jag står och lurar på en Sea Ray 240 SD, 2003 års modell eller senare. I den näst senaste modellen finns en L-soffa på babords sida jämte förarstolen, vilket är ganska trevligt. I aktern finns två motstående soffor där man kan sitta och äta middag ca fyra st. I den nya modellen finns det två fåtöljer på babords sida och en visserligen snygg soffa i aktern som dock inte har någon motstående soffa. Min fråga är om det går att sitta 4-5 st tillsammans och äta i cockpit i den senaste modellen? Det verkar som om den nya layouten är ett funktionsmässigt nerköp jämfört med den äldre, även om den är snyggare. Är det något jag missat här? Jag överväger att ta en med diesel, någon som vet vad förbrukningen ligger på en sådan? Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SonB 0 Postad 11 Juni , 2009 Frågan löst. Talade med Sea Ray Service Center som sa att den äldre 240:an är en campingbåt som inte är jämförbar med den nya 240/245/an, som är mer en dagstursbåt. Den äldre 240:an motsvaras istället av den nya 255:an. Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 11 Juni , 2009 Den nya är mindre i ruffen också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser