joelsjosten 0 Postad 10 Juni , 2009 Funderar på att köpa en vator 14r och sedan hänga på min 40 hk yamaha, men rek styrka är 25 hk, ska det vara några problem med 40 hk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 10 Juni , 2009 Det gick utmärkt med 50 hk vill jag minnas. Kolla akterspegeln! Brukar vara rutten på dom där som många andra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
littlebastard4 4 Postad 10 Juni , 2009 Hej, I största/tyngsta laget kanske. 50hk?! Låter vansinnigt. Hade en 35hk på min o den blev väldigt baktung. Hade ett rackarns ax i båten, men kom upp i knappa 30knop. Tror båten går bäst o stabilt med 20-25 (typad för 18 eller 20 om jag inte minns fel). F Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelsjosten 0 Postad 18 Januari , 2011 50 hk låter helt otroligt, 40 hk funkade men gick inte så bra när man var flera i båten! aktern blev lite fuktig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser