sweubbe 0 Postad 9 Juni , 2009 Hej ! Scenariot är följande : Motorn startar lätt och går i några sekunder ( 7-8 ) för att sedan stanna. Är jag riktigt snabb och lägger i växeln samt gasar på så går den ända tills jag lägger ur växeln , då stannar den. Då är det lite problem att starta den men till slut så.. och då får man kasta i växeln och köra iväg. Är oerhört tacksam om någon kan komma med nått tips på vad det kan vara för fel. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 9 Juni , 2009 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=4&pCode=C0034885&path=MM~A0000002~M0001522~M0001523~C0034885&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 9 Juni , 2009 prova att skruva ut lågfartsskruven nr 12 1/2 varv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sweubbe 0 Postad 11 Juni , 2009 Tackar så mycket för tipset , tyvärr så gjorde det ingen skillnad , problemet kvarstår. mVh abuubbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Juni , 2009 hur är det med Tändstiften ? det ska vara BP8HN-10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sweubbe 0 Postad 13 Juni , 2009 Nej , Det var det första jag bytte , så dom är ok ! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 13 Juni , 2009 du får nog göra ren förgasaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sweubbe 0 Postad 23 Juni , 2009 Hej , Har haft isär den också , den såg fin ut , har blåst rent den , så det verkar inte vara där det felar heller , om den får tjyvluft kan den då få det scenariot som jag beskriver ? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xistan 0 Postad 24 Juni , 2009 Hade liknande bekymmer med min Johnson 30 -91:a för två år sedan. Motorn gick bra när den fick mycket gas, men gav upp efter en stund på tomgång. På något vis lyckades jag höra att den drog tjuvluft i slangkopplingen till tanken. Sökte i detta område eftersom bränsleblåsan inte blev hård när jag pumpade fram bränslet. Verkade också som att det var luft instängd i blåsan som inte kom ut. Plockade av tank- och motoranslutningarna från slangen, spolade igenom med hjälp av blåsan och satte ihop allt igen. Voila, det gick sedan avsevärt mycket bättre. Får fortfarande lite problem ibland, men nu är det hanterbart. /C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser