sethakan 0 Postad 9 Juni , 2009 Jag är ute efter såna som finns överst på bilden, har skannat nätet men hittar inga. Någon som vet var jag kan köpa dom? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elfanomad 8 Postad 9 Juni , 2009 Ett soffitenlamphus som man har sladdar i....intressant. Aldrig sett en sådan modell förut och säljer massor av dessa lampor. Vad ska du använda en sådan till ? Vad går sladdarna till? Kan det vara en fläkt? Mvh Elfanomad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 9 Juni , 2009 Det är en adapter för att kunna använda alternativa ljuskällor utan att byta sockel. Kanske någon leverantör av diodljus har lösningen? Vad ansluter du i andra enden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 9 Juni , 2009 Är det inte enklare att bara sklruva fast sladdarna i inkommande polskruvar. Verkar att be om problem och glappkontakt att använda en sofittenlampsockel som mellanled. Du måste fortfarande får tag i sladdar med det vita kontaktblocket anslutet förstås... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 10 Juni , 2009 En sån här tex. Kontakten är inte så noga, den kan jag ju klippa och koppla på annat sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 10 Juni , 2009 Finns ju färdiga lampor med lysdioder att sätta i sådan sockel, men klart blir ju inte så många dioder och därmed rätt lite ljus. Vill du koppla in dig på en sådan sockel så kan det ju inte vara så svårt att bygga någon egen lösning. Typ löda en sladd i var ände på en trasig lampa (så nära glaset som möjligt så den får plats i sockeln) eller ta vara på metalländarna från en lampa och löda sladdarna innuti med ett plaströr imellan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 11 Juni , 2009 Jo, tack för tipset men de va ju inte det jag var ute efter. Jag har hittat dom på E-bay men dom säljs i kit tillsammans men andra lampinfästningar. Jag vill ha bara denna 3st 42mm och 2st 36mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser