Snoilsky 3 Postad 9 Juni , 2009 Har ett VDO tempinstrument till min vp md5. Instrumentet var felkopplat (marinverkstad!?) till tryckvakten. Nu har jag testat alla delar och kan konstatera att tempgivaren inte fungerar längre. Drevia säljer orginalgivare för ca 1000:- vilket jag tycker är i dyraste laget. Biltema säljer givare som jag inte vet om de dels passar eller om värmemotståndet har samma beteende som orginalet. Känner någon till om man kan köpa givare som pasar till MD5 och till VDO utan adaptrar eller annat strul? /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 20 Postad 9 Juni , 2009 Kolla med bosse på ankita om inte han sitter på en orginalgivare, han brukar ha det mesta hemma. Har inte mobilen med nr i närheten men sök på ankita på blocket alt google så borde du hitta honom. nästa du ska kolla i sjöholms motor sök på sjöholm på blocket. Hittar du inga nr så får du återkomma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 10 Juni , 2009 Tack Hann köpa en givare på Hjertmans för 435:-. Den fungerade bra. Blev lite förvånad att temperaturen efter ca 30 minuters 25% gas inte blev mer än ca 50 grader. /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elpadino 0 Postad 10 Juni , 2009 passar den på original givaren i motorn eller fick du skruva ur den och sätta dit en ny? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 10 Juni , 2009 Jag fick skruva bort den gamla orginalgivaren. Kopian var något längre. Jag var tvungen att skruva loss ett oljerör och ansluta de båda kablarna innan jag skruvade tillbaka oljeröret. Böjde kontaktblecken för att få plats. Brickan fick inte plats men blecken kablarna gör att den inte kan gänga upp sig själv. /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
emar44 0 Postad 12 Augusti , 2011 Hej, jag undrar om du monterade tempgivaren i en MD5B eller en MD5C? Själv har jag en MD5C och det verkar mycket trångt, nästan omöjligt att få dit den längre givaren för oljeröret till insprutaren. Hälsningar Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser