Stream 1 Postad 8 Juni , 2009 Nu har jag sytt ett spinnakerbomfodral som tillåter förvaring av spinnakerbommen på storbommen. Fler bilder finns på: http://monark700.blogspot.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 8 Juni , 2009 Vad kul att du gör lådan fin! Det gick ju bra sist och några tävlingar till så är ni nog att räkna med. Vad är det för spinne ni kör med? Formen gör att den ser ut att vara min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 9 Juni , 2009 Spinnakern kommer ursprungligen från en Helmsman 23. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 9 Juni , 2009 Ja man tar vad man har. Trodde länge att jag hade en bra spinnaker men efter att fått prova andra så var ahaaaaa upplevelsen stor. Spinnen gör mer än man tror men det viktigaste är som vanligt vägvalet. Det skulle vara kul att veta om ni ska tävla mer i sommar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 9 Juni , 2009 Det är ju en gammal crosscutspinne så den lär inte vara den effektivaste på branta bogar. Jag har dock inget att jämföra med, har bara seglat denna. Jag lär mig fortfarande, och vänjer mig vid att ha den uppe i allt högre vindstyrkor. Fler kappseglingar blir det - nu på lördag seglar jag och en kompis Vikingarundan på Saxarfjärdarna i Stockholms innerskärgård. Sen ska jag försöka vara med på några efter semestrarna också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 9 Juni , 2009 Fördel på djupa bogar istället. Det är rätt! Bry dig inte så mycket om segel. Det är bara en del i helheten. Crosscut tål inte lika mycket tryck som radial så tänk dig för. Södertörnspokalen i augusti? Lugn och jättetrevlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stream 1 Postad 9 Juni , 2009 Ska försöka köra södertörnspokalen om jag fixar att transportsegla i tid till start. Får börja fredag eftermiddag för att hinna då båten ligger i Bromma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 9 Juni , 2009 Fint! Vi har varit med ett par gånger och det har varit riktigt kul och hoppas det blir av i år igen. Utan kunna lova något så kan det finnas möjlighet att parkera några dagar i samband med tävlingen. Det går bra att mejla mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser