glenn30 0 Postad 7 Juni , 2009 hej ni som beställt delar från usa,har ni fått betala moms o tullavgifter eller slipper man det,det fanns endel fraktbolag såg jag oxå,vilka bolag har ni fraktat med o har ni några erfarenheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 7 Juni , 2009 Min erfarnhet är att skickar du med DHL, UPS eller liknande så åker du alltid på moms och tull. Skickas det med USPS så blir det oftast moms/tull men kan ibland slinka igenom. Saker med lågt värde (under 4-500:-) samt brevförsändelser har jag aldrig bheövt tulla för när det skickats med USPS. Har dock aldrig varit med om att någon försändelse inte kommit fram, möjligen tagit nån vecka mer än beräknat. Tycker det brukar ta ungefär en vecka för sakerna att hitta fram oavsett var i världen de skickats ifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 7 Juni , 2009 Både och. Jag slapp tull/moms, men det vara bara några hundralappar. Men för mina smarttabs skulle jag betala tull. Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Juni , 2009 smarttabs är inte dom rätt billiga i sverige? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser