Reine 0 Postad 6 Juni , 2009 Vad är anledningen till att de flesta här på marinan föredrar att registrera sig som tomten gulliguckan supersnillet osv här på forumet. Vågar man inte stå för sina inlägg. Jag är genuint intresserad av detta. Tror lite lätt, att det är något jag missat.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trim 0 Postad 6 Juni , 2009 Man kanske brukar bli kallad för supersnillet eller tomten ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 Juni , 2009 Reine i Uppsala är väl ganska anonymt det oxå....jag tror inte att det största problemet är att man inte vågar stå för sina inlägg, utan problemet är väl såna som missuppfattar ett inlägg och sedan hotar folk, vilket har hänt ett antal gånger under min tid här. Mats i Göteborg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 6 Juni , 2009 Reine i Uppsala finns på riktigt (han bor i Bålsta... ) Han heter Reine Sköldberg... Förstår ändå inte riktigt varför man hotar någon här. Trodde på fullt allvar att man var här för att man hade samma intresse, och försökte stötta varandra i sina ambitioner att ge varandra råd / fråga efter råd, då man behövde detta. Men det är tydligen nya tider nu. Med andra normer än de jag håller mig till..... Får väl försöka anpassa mig... Senast ändrad av Reine | 06 juni 2009 | 23:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 6 Juni , 2009 Några av anledningarna kan vara: Man vill inte stå för vad man skriver Man är rädd för eller varit utsatt för trakaserier Vill vara anonym av andra orsaker Jag vet några som lämnat MarinGuiden på grund av trakaserier, för jävligt. Funderar ibland på att lämna min identitet och skaffa alias men det känns fel och hoppas vi får behålla yttrandefrihet. Står alltid för vad jag skrivet och ibland har jag fel, precis som det ska vara, helt normalt. Om jag sårar någon så hoppas jag att jag får reda på det på hyffsat sätt och lovar då be om ursäkt. Hade varit trevligt om alla kunde använt sina riktiga namn och i vilken stad man bor. Svårt att rekommendera företag och platser när man inte vet om den som ställer frågan bor i Malmö, Stockholm eller Luleå samt inte alltid uppger vilken båt man har. Är även med på andra forum och ett av dem måste man använda sitt riktiga fullständiga namn och där går allt rätt till. Ingen kommer då med förolämpningar eftersom man då kan polisanmälas enligt våra svenska lagar. Skulle välkomna ett mer öppet MarinGuiden där alla kan använda sina riktiga namn. mvh Roland Ringhede Senast ändrad av Ringhede | 06 juni 2009 | 23:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 6 Juni , 2009 De skull liksom inte passa sig av olika anledningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 6 Juni , 2009 Man kanske inte vill riskera att ens chef ser att man är inte på maringuiden på arbetstid? Sen var det väl någon smart som sa att om man ställer en fråga på ett forum så kan man aldrig räkna med att det är sant. Alla försöker bara hjälpa till med sina kunskaper och ibland blir det fel och då kommer någon annan och säger till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragarn 0 Postad 6 Juni , 2009 Jag vill vara någorlunda anonym på internet. Just för att det är internet. Det du skriver finns där för alltid, lägger du ut bilder så finns det där för alltid osv. Kan ta ett ex.! Det finns ett forum som heter flashback där ordet är i princip fritt. Finns trådämnen om bilar, båtar, fiske, film , kriminella, veckans brott, knark, politik ja allt. Och flera trådar som heterschyssta brudar på bilddagboken Eller schyssta mammor från familjeliv (ett vanligt internet forum för blivande mammor typ)...alltså då har man sökt bilder från bilddagboken och från familjeliv sidorna och lagt ut på flashback. Det jag vill säga med detta är att man ska vara lite försiktig på nätet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 6 Juni , 2009 Ofta är det nick man försöker ta redan upptaget. Iallafall om man som jag har ett väldigt vanligt efternamn. Inte så kul att heta Martin_734 eller nått sånt. Här på forumet tycker jag att det överlag är en trevlig ton. Har varit med på ett forum för ett tyskt bilmärke som börjar på B och slutar på W förut. Där verkade det som de flesta hadde som hobby att klanka ned på vad andra skrev eller allmänt göra ned folk. Kanske är annorlunda nu. Finns ju en jäkla massa anledningar att inte skriva ut för mycket info om sig. Tycker däremot att det är tråkigt med de som inte ens skrivit vad de har för båt eller nått. Men det är ju upp till dem. Därför jag inte skrivit ut efternamn har inget att göra med att jag inte står för det jag skriver, är nog inte så jätte anonym iallafall om man vill veta vem jag är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 Juni , 2009 Vem skulle komma på tanken att kalla sig Killer, Storken eller Gulliguckan på bryggan, nej där presenterar man sig med riktigt namn. Vore trevligt om man kunde göra samma på MG. Just att använda nick för att skydda sig från chefen är ju skumt. Antag att du ska sy upp nytt kapell till båten och den som syr upp kapellet använder 25% av arbetstiden för att surfa på nätet, vill du som kund då betala för den tiden? Att använda sitt riktiga namn kanske gör att vi sätter gränser för vad vi skriver och det krävs att man står för vad man gör. Varför vill/vågar ni inte presentera er? mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 7 Juni , 2009 Ringhede, du har fått massor med bra anledningar ovanför. Just för att jag står med mitt eget namn känner jag ibland att jag inte kan skriva allt för att det är intenet. Det är en stor skillnad på bryggan och internet där du inte kan vara säker på att ens en Kalle Svensson verkligen heter det Du skulle aldrig drömma om att dra ner alla du träffar på bryggan för att se vad du har installerat för stöldbegärliga instrument i båten heller. Även på IR är vi selektiva med vad vi visar för vem. Genom att vara anonym kan man vara ärligare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 Juni , 2009 Jo håller med om att vid vissa tillfällen kan man inte lämna ut alla fakta. T.ex. när man ska åka på semester, tjuvar får då reda på när det är fritt fram. Eller vad man har för värdefullt som går att sno. Trist men sant. Har valt att inte vara anonym men utelämnar sådant som kan missbrukas. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim_Possible 0 Postad 7 Juni , 2009 Om alla visste vilka alla var här med sina rätta namn så vore det inget problem för mig att presentera mig med mitt unika namn som är lätt att spåra rakt in i mitt vardaagsrum. Men eftersom det är ett publikt internetforum vet man aldrig vem som snokar omkring här. Därav har jag ett alias inspirerat av ungarnas hjälte. Jag skulle däremot aldrig få för mig att skriva något jag inte står för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 7 Juni , 2009 Själv heter jag Kenneth Svan, och anledningen till att jag kallar mig Keddy på olika forum är att just Kenneth ofta är upptaget och då tycker jag själv att mitt smeknamn på mig när jag var liten, passar hyggligt bra... Så jag har inga problem med att lämna ut mig själv... det är som sagt helt enbart p g a att det är lättare att få Keddy som nick, istället för Kenneth... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin Postad 10 Juni , 2009 K'ärt barn har många namn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser