politby 1 Postad 6 Juni , 2009 Hallå Jag har 2 st nästan nya Optima Yellow Top 4.2 stående hemma (suttit i bilstereobygge) och eftersom jag behöver byta batterier i båten tänkte jag använda dessa. YT 4.2 är kombinationsbatterier (klarar både start och förbrukning). Visserligen finns ju Blue Top speciellt för marinbruk men min erfarenhet är att det är same shit, different package, higher price så är det någon som kan Optima som skulle vilja avråda från att använda Yellow Top i en båt? Senast ändrad av politby | 06 juni 2009 | 18:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 6 Juni , 2009 Kör med yellowtop x 8 och funkar så in i jösses bra. Inget fel i dom iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 6 Juni , 2009 YT är väl den typen som bäst klarar djupurladdningar av Optimabatteriena, har sån i bilen p ga av att jag har en Webasto som körs ofta. Kanonbatteri. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser