oxelo 0 Postad 6 Juni , 2009 AQ211a.Tändsyst ACCEL brytarlöst ,förgas.Rochester.tändst,OK. Omstart efter en timmes 3000 varvs körning tvärdöd. Dagen efter allt ok.Testade tyvär inte med startgas o gnista vid varm motor. Egna tankar ,tänspole el modul för varma,glapp vid huvud säk,tändlås eller vid någon annan annslutning.Vad tror ni på MekForum Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelleorust 0 Postad 6 Juni , 2009 låter som ett fel som jag varit ute för tusen gånger på bilmotorer. har du automatchoke, eller något sån´ t? felet beror då på att motorn får för mycket bränsle. vid kall motor funkar det fint, men om motorn är varm, så surar han ner sig. automatchoken har då hängt sig och flödar in bränsle och släcker förbränningen. om choke saknas så är din förgasare feljusterad och ger för fet blandning. för det kan väl inte vara så att du glömde trycka in choken (om du har en sån på motorn) när du startade? eller att du försökte starta en varm motor med choken ute? (dum fråga, men den måste ställas....) lycka till och hoppas att detta hjälpte! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oxelo 0 Postad 6 Juni , 2009 HEJ P.Orust Kollar i morgon om låsningen av chokarmen släppt.Kom igen nu mek. Killar oTejer är säker på att ni kan hjälpa mig .Hansen får nog besök av mig ,spole o t,modul bör nog finnas ombord.Hon är en OXELÖ 27 .marschf.c:a 19 .kan leka fram 27.Snart Midsommar ,första sommaren som PANKIS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser