strandad 0 Postad 5 Juni , 2009 Har en kompis som fyller 30 år och vill ge honom något kul båtrellaterat i present. Han har en äldre amerikansk DC som han renoverat från grunden. Funderar på om det inte kan finnas några roliga pryttlar han kan ha nytta av på sjön? Alla idéer är välkomna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 5 Juni , 2009 Jösses vilken fråga! När jag går på båtmässan på våren vill jag ha en av varje Omöjligt att välja med andra ord. Fast nya fräscha sjökort går alltid hem. Och med nya fräscha sjökort kommer man alltid hem (förhoppningsvis) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 5 Juni , 2009 Vad får den kosta då? Flaggstång i rostfritt är en såndär pryl jag tycker är cool. Kostar typ 7-800:- Om han inte vill ha den kan du ge den till mig när jag fyller 30 senare i år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strandad 0 Postad 5 Juni , 2009 Beror ju lite på. Själv vill jag ju inte punga upp så mycket mer än 400 spänn men går man ihop ett gäng kan det handla om några tusen. Alla tips är välkomna! Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 6 Juni , 2009 Något som jag saknar i båten är flytvästar till gästerna. Går ni ihop ett gäng så blir det inte många hundra/pers. Det hade jag tyckt varit en bra present. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst urban-medin Postad 6 Juni , 2009 En kran till för vinet. Många idag har färskvatten och sjövatten i de två kranarns. En kran till med rödvin direkt vore kul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 6 Juni , 2009 Du kan få köpa en av mina skyltar billigt, jag har fler. The Captains word is law Folkär inte läskunniga för de bryr sig inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 6 Juni , 2009 En Sodastream. Det är ett elände att lagra tomma flaskor på båten. En bakmaskin, om han har inverter eller landström, kanon att vakna till nybakat bröd. En presso i metall. Eller en kaffebryggare med metallkanna/termos. En skychair. Garanterat beroendeframkallande i fint väder. www.skychair.com en armbandsklocka med barometer och kompass. Ett gäng DVDer för dåligt väder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 6 Juni , 2009 Första pumningarna i min båt så kom det ut ren Explorer. Visste inte vad jag skulle ha för att de inte skulle frysa i vinter. Man tager vad man haver Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 8 Juni , 2009 Skychair var ju underbar! Någon som har tips på hur man får upp den i masten någon meter och ut en bit så man kan hänga i den soliga dagar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tomas_Bjorkman 4 Postad 8 Juni , 2009 I spinnackerfalle och Spinnakerbommen Har köpt en hängmatta som jag tänker montera så / Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 8 Juni , 2009 Spinnakerbommen? Skall du hänga stolen under den? I mitt fal blir det synnerligen lågt, jag antar att du åker stor båt. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 8 Juni , 2009 Jag fick en kikare när jag fyllde år ...kanon att ha på båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser