wce55 0 Postad 16 Juli , 2004 Har en VP AQ 170C, är sjövattenkyld, som går upp i temperatur och kokar när jag ger gaspådrag men kyler och verkar fungera som den ska då jag ligger och kör med lite gas. Har kollat impeller, rensat filter,termostat oljekylare rengjord, div rör rengjorda, men problemet kvarstår. Är det någon som kan ha en förklaring och hjälp att ge vore jag tacksam. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ULf Postad 16 Juli , 2004 Rost i kylkananalerna, kanske Har den gått i saltvatten håller den inte många år... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst VolvoMan Postad 18 Juli , 2004 Endel har du ingensatta kylkanaler någonstans (högst antagligen i cylinderblocket). Eller så har du tändinställningen fel. B20 och B30 motorerna är mycket känsliga för fel tändinställning, t.ex B20 motorn som jag hade, gick bra med 28,5º @ 2000rpm, men då jag satte 29º eller mer @ 2000rpm, började motorn gå het vid körning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snowbiz 0 Postad 17 Augusti , 2005 Plocka isär pumpen och kolla hur gummibussningarna ser ut.......jag hade samma problem med min B20. Jag bytte båda lagerna och gummibussningarna och nu kyler den hur bra som helst. Lagerna köpte jag hos Sverull för 50kr st och bussningarn hos en marinfirma för 50kr st. /Patrik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lirare 0 Postad 29 September , 2007 jag hade samma prob. och lyfte toppen och började rensa kanalerna i blocket, fick ut säkert över 1kg skit ur blocket... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser