Furenius 0 Postad 4 Juni , 2009 Hej, Jag har just köpt en Fjord 24 WE, och det var beskaffad med 2 X B20 AQ130, 250 drev. Jag vet att det inte är den bästa motorlösningen, men det var flera andra faktorer som talade för den båten. Den ena motorn var utbytt till en nyrenoverad B20 för ett par år sedan, men den andra visste inte säljaren om den var renoverad eller utbytt. Båda motorerna är servade och fungerar helt ok. Då undrar jag: Vad skulle en utbytesmotor kosta om det skulle visa sig att man får ett motorras? Jag har sökt på nätet, men inte hittat nån som har ett pris på en komplett utbytesmotor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Furenius 0 Postad 5 Juni , 2009 Är det ingen som har en prisuppgift på en B20? Skall jag tolka det att dom går som tåget och aldrig behövs bytas då?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 5 Juni , 2009 Du får ringa själv http://www.motorslip.nu/ShowPage.asp?page=motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 5 Juni , 2009 Skriv b20 på blocket så får du massor att välja på. Både bil och marint. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Furenius 0 Postad 5 Juni , 2009 Jag har fått lite prisuppgifter nu. Tackar alla för tips å råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
chrsam 0 Postad 5 Juni , 2009 Och vad skulle en B20 kosta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TVR_gbg 8 Postad 5 Juni , 2009 Kolla på sidan 29 i följande länk så kan du se exempel på vad det kan kosta att få ett renoverat utbytesblock hos en motorrenoveringsfirma:http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf Observera att på denna firma är det är utbytesblock till bilmotorer. Det är visserligen ingen skillnad på själva blocket men jag tror inte att de är intresserade att få ett gammalt båtmotorblock som gått med sjövattenkylning (saltvatten) i inbyte. Dock är det knappast vare sig något problem eller stor kostnad att skaffa fram i ett godkänt motorblock från en bilmotor som man kan lämna i inbyte istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Furenius 0 Postad 5 Juni , 2009 Prisuppgifterna som jag fick låg på mellan 23 - 28.000:-, beroende på skicket på den motorn man lämnade in. Men för ca. 6.000:- får man en marin topp, och en bil variant av B20 kunde man få för ett par tusen, så då skulle man rimligen få till en motor för under 10.000:- Men då får man skruva lite själv oxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser