Akvavit 0 Postad 3 Juni , 2009 Bytte min bensin8tta mot en diesel5a. Har bara provåkt en gång, måste tanka fullt och lasta lite, sedan får vi se hur det går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 3 Juni , 2009 Berätta gärna vilkem maskin osv och hur det funkar nu. Kul för oss att läsa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Akvavit 0 Postad 4 Juni , 2009 St:anna skärgård låter vackert och ska vara vacker. Tänkte åka kanal i år och man kanske hinner med lite skärgård också. Är ni nyfikna på vilken dieselmotor så finns det mer info i min sjöbod, men jag ska uppdatera tråden eller starta en ny när jag har fullständiga prestandasiffror.... Äntligen diesel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 5 Juni , 2009 Äntligen diesel :-) det förstår jag när skillnaden i bränsleförbrukningen är 20l/timme :-) Nu beror det ju i för sig, hur många timmar man kör, eftersom motorbyte var säkerligen inte gratis, men miljön tackar iallafall. Lycka till med båten och drivlinan. Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Akvavit 0 Postad 5 Juni , 2009 Jo visst var det mycket pengar, men... I Malmö finns ingen sjömack för bensin, så jag måste först växla till mig danska kronor, sedan åka till Kastrup i Danmark och sedan hem igen..... hela processen tar tre timmar och kostar 500kr i bensin. Dessutom hade jag en del problem med V8án förra sässongen och plockade ut den tre gånger för felsökning och reparation. Jag ville ändå göra något för pålitligheten så det hade ändå kostat. Nu kan jag tanka 1nm från min båtplats, dessutom kan jag åka 230nm innan det är dags igen, jag kan altså lätt åka till Lysekil utan att mellanlanda och leta mack. Det är att åka! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 5 Juni , 2009 Kommer du till Lysekil, hör av dig, då drickar vi en öl. Poijken har sin båt där :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Akvavit 0 Postad 13 Juni , 2009 Har lite andra mål att nå i år, Lysekil är inte ett av dem. Hoppas för det första att juli och augusti bir bättre än Juni Brrr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser