Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
Nyborjare

Hyra ut sin båt ?? bra betalt men stor risk

Rekommendera Poster

http://www.blocket.se/stockholm/Hyr_min_flipper_620_i_sommar_21954984.htm?ca=23_11&w=3

vem betalar så mycket för att hyra en sådan båt ? fast finns ju även andra på blocket i samma typ där man begär ganska mycket pengar.

3600 kr för en helg med tidsgränsen fredag kl 16 till söndag kl 12 Foten 

Att sätta 5000 kr för självrisken räcker ju inte så långt, inte alltid försäkringen gäller, gäller den överhuvudtaget vid affärsverksamhet hade jag varit försäkringbolag hade jag friskrivit mig för detta. Sen är det ju inte så enkelt att kolla allt vad båten blivit utsatt för, skador som kan visa sig mycket senare, och då är frågan vem av kunderna är den skyldiga, en grundstötning med skev proxaxel  kanske inte alltid är så lätt att se. Varmkörning med motorn, mm mm

Senast ändrad av Nyborjare | 02 juni 2009 | 18:53

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där är inte alls dyrt, snarare riktigt  billigt. RTC båtkontakten tar dubbla hyran för den storleksklassen.

Håller dock med om riskerna med det. Jag skulle inte hyra ut min båt utan att på ett enkelt sätt kunna kolla botten och drev efteråt.

Utgår i alla fall ifrån att man som uthyrare har ngn sorts tracker så att man ser vart pärlan befinner sig. Ser man att den börjar irra in i t ex Röders myller av bränningar kan man ju alltid ringa kunden och fråga hur allt går..... :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske en ganska skälig hyra?

10-15 veckors uthyrning och båten är betald (förutsatt att man inte väljer att skatta för inkomsten).

Säg att han äger 10 stycken sådana här båtar. Då kan han plocka in 50 lök i veckan under högsäsong. Sotat och klart!

Verkar finnas en del som ägnar sig åt den här typen av uthyrning och de skulle knappast göra det, om de gick back antar jag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många lediga veckor än så länge = inte skälig hyra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...