Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
oggebogge

Yamaha 4hk går dålig/dör vid gas pådrag

Rekommendera Poster

hej jag har en Yamaha 4hk som barnen skall använda, men den verkar lite konstig.

Startar hur lätt som helst, och det kommer en liten skvaller stråle, 
Första gången jag var ute med den gick den bra att gasa upp och då fungerade den bra Men När barnen skulle lära sig att handha den så gick den in 3 minuter till och stannade tvärt,
Den startat lätt efter det men vill inte varva ut alls längre vid gas pådrag så fluddrar den till och vill dö. Kan räddas vid snabbt avdrag, men den går riktigt dåligt.

Jag har haft ner hela Förgasaren, och blåst rent men samma sak, jag har bytt trycktanks slang och stift, samma sak.

Nu till min aning om vad det kan vara
KYLNINGEN skvallerstrålen är riktigt varm nästa så jag bränner mig på den
Tycker inte heller den har samma kraft som andra motorer jag har haft innan men minsta är 15 HK

Motorn är från mitten / slutet av 80 talet och har en Cylinder
Hur varmt skall kylvattnet vara, det borde vara Ljummet.

Tack för hjälpen på förhand
Barnen vill verkligen ut på Sjön nu,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla blåsan till trycktanken så inte den är hård, för då kan det vara tätt och motorn får för lite bensin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej:
Hmm jag har läst att om Blåsan är mjuk så Kommer inte heller bensin till motorn.

Hur är det med Skvaller strålen skall den vara så Varm så man nästan bränner sig på den?

Oskar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också en 4hk Yamaha från mitten av 80-talet. Nu har jag inte startat upp den i år och jag kommer dessvärre inte ihåg hur varm skvallerstrålen brukar vara. Men jag tycker mig minnas att den är ganska varm.
Sen funderar jag på hur den ska kunna bli för varm om den ändå strålar liksom...för då funkar ju vattenkylningen.

Men du är inne på att den stannar för att den går för varmt?

Hur har du blandat oljan i bensinen, vilken procent och vad för olja?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...