Gå till innehåll
fredag 10 januari 2025
bemyboat

Besättning transportsegling Sun Fast 40 från Holland

Rekommendera Poster

Hej,

Jag letar kunnig besättning för transportsegling från Holland till Smygehamn, Skåne, eventuellt ända upp till Stockholm. Jag har köpt en Jeanneau Sun Fast 40, 12,2x3,95, år 2000, som är rikligt utrustad. Lys ca 1,3 (Nor-lys 1,28)

Segling är planerat att starta med flyg till Holland, fredag morgon 12/6 och att vi är i Smygehamn måndag 14/6 eventuellt söndag.

Jag planerar en besättning på 6 pers och vi har några platser lediga. Jag söker därför några seglarvana personer som vill vara med på denna transport men samtidigt ha kul, få en hel del upplevelser och lära känna nya männsikor.

Jag betalar transport, mat och alla omkostnader.

Hör gärna av dig till mail nedan för mer info, senast torsdag 4/6. Beklagar kort tid!

mvh

Johan Frisk, johanfrisk (snabel-a) bredband.net

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken härlig segling du har framför dig och grattis till nya båten. Men jag tror att du är lite tidoptimistisk.

Vet iof sig inte varifrån i Holland ni avseglar, men bara Kielkanalen tar minst 7 timmar och man får bara segla i dagsljus. Slussen i Brunnsbüttel öppnar först vid solen uppgång. Från Kiel till Smygehamn är det minst 19 timmar. Inseglingen i Elbe tar sin tid även den och där bör man passa tisdvattnet annar får man en mycket besvärlig motström, (tidvattnet vänder ungefär var 6:e timme) så vore jag som du skulle jag lägga på ca 1 dygn dvs vara framme i Smyge på tisdagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
  • Hör av dig om du ändrar tiden till börjn av juli eller rund då. Då kan jag tänka mig att hänga på en sån segling.
  • Vem är de andra som ska med? är det du som är skeppare?

Mvh / Torkild Michaelsen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Tack för alla svar och intresse!

Jag fick en bra offert på landtransport, så jag har valt detta alternativ. Båten lastas på torsdag och är i Stockholm på lördag! Bäst pris hade www.yachttransport-schriever.d....

Tack och trevlig seglar-sommar!

mvh

Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara för att stilla min  nyfikenhet - vad kostade landtransporten och var lastas båten av?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...