stkkc 0 Postad 1 Juni , 2009 Hej I går var jag ute på mälaren med familjen, det var mycket båtrafik runt Stockholm så man fick ta det lungt och visa hänsyn och det gjorde alla förutom de förbannade vattenskotrarna. De kör som galningar, oftast unga killar som tror att de äger sjön. De drar förbi i hundra blås och sprutar vatten på allt och alla. In med fanskapen på inhängnat område så man kan ta en sväng med familjen utan att bli dyngsur. Om man inte vet hur man ska bete sig på sjön så får man gå en kurs eller hålla sig därifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 1 Juni , 2009 Jag väntar bara på när nån av de yngre vattenskoteråkarna skall drunkna för jag ser allt som oftast unga killar komma i full karriär på vattenskoter utan flytväst, sett några i maj när det fortfarande är rätt kallt i vattnet. Om man skulle åka ikull i de farter jag sett skotrarna komma farande och man ej har flytväst lär en drunkningsolycka hänga i luften. Det är väl lite det där odödlighetsyndromet vad det verkar, ung och odödlig tycks många tro. Själv har jag inget emot vattenskotrar i sig men det jag tycker är mest läskigt är de som kommer fort akterifrån så man ej hinner upptäcka dem, egentligen skulle man ha backspegel i båten bara för den sakens skull. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ss2100 0 Postad 1 Juni , 2009 Detdär med backspegel borde det vara lag på marchar själv ca 30kn och har använt en liten panoramaspegel som är fäst i vindrutan me sugkopp, den skulle ja inte villa va utan!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 1 Juni , 2009 Som en insändare i Nerikes allehanda. Fast på internet. Facinerade, felstavat och rena lögner. Hytte du med näven då? Så de förstod? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 1 Juni , 2009 Att bero på felstavningar så ska det vara fascinerande, inte facinerande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser