Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
stkkc

Bort med fanskapen!

Rekommendera Poster

Hej

I går var jag ute på mälaren med familjen, det var mycket båtrafik runt Stockholm

så man fick ta det lungt och visa hänsyn och det gjorde alla förutom de förbannade

vattenskotrarna. De kör som galningar, oftast unga killar som tror att de äger sjön.

De drar förbi i hundra blås och sprutar vatten på allt och alla. In med fanskapen på

inhängnat område så man kan ta en sväng med familjen utan att bli dyngsur.

Om man inte vet hur man ska bete sig på sjön så får man gå en kurs eller hålla sig därifrån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag väntar bara på när nån av de yngre vattenskoteråkarna skall drunkna för jag ser allt som oftast unga killar komma i full karriär på vattenskoter utan flytväst, sett några i maj när det fortfarande är rätt kallt i vattnet. Om man skulle åka ikull i de farter jag sett skotrarna komma farande och man ej har flytväst lär en drunkningsolycka hänga i luften. Det är väl lite det där odödlighetsyndromet vad det verkar, ung och odödlig tycks många tro. Själv har jag inget emot vattenskotrar i sig men det jag tycker är mest läskigt är de som kommer fort akterifrån så man ej hinner upptäcka dem, egentligen skulle man ha backspegel i båten bara för den sakens skull.

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detdär med backspegel borde det vara lag på:) marchar själv ca 30kn och har använt en liten panoramaspegel som är fäst i vindrutan me sugkopp, den skulle ja inte villa va utan!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som en insändare i Nerikes allehanda. Fast på internet. Facinerade, felstavat och rena lögner.

Hytte du med näven då? Så de förstod?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att bero på felstavningar så ska det vara fascinerande, inte facinerande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...