Gå till innehåll
onsdag 06 november 2024
GurraP

Problem Evinrude 65hk

Rekommendera Poster

Hej jag har precis köpt båt och jag har problem med motorn. Det är en Evinrude äldre modell runt 80 tal. Den går hur bra som helst förutom då jag har kört ett längre tag på full gas då tappar den all kraft och jag måste dra ner till halv gas och då går den bra igen. Antar att det är något problem med soppan, när jag skulle ta lös tanken och tanka, så började det rinna bensin ur tanken då jag tog lös slangen. Det finns ingen luftskruv på locket men den ska väl få luft genom kopplingen till slangen? Mvh Gustaf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst n0sliw

Det är ju inte säkert att det går igenom tankanslutningen till motorn. Kan du pröva med en liten tank? med luftskruv!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har pratat med den tidigare ägaren och han hade aldrig haft nå problem. Jag har en bit att åka till båten så därför ville jag ha en plan B oxå =). Tyckte det var väldigt märkligt att den tryckte ut soppa ur dunken då jag kopplade lös slangen, borde ju varit nåt slags vakum?.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv en original OMC tank utan synbar luftskruv. Den byggde upp tryck när det var varmt och läckte sen från anslutningens underkant. Visade sig bero på att tätningen satt en aning fel att den var torr. Fettade in och drog åt och sen funkade det. Har förstått det som att luftningsfunktionen sitter i anslutningen.........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

då får du byta oring nr 24 om du har läkage

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

köp en annan tank ,, e billigt på biltema ,, den har luftskruv och testa 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...