Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
drdrain

Missljud när jag svänger

Rekommendera Poster

Har äntligen fått i båten i helgen.

Vi har även haft drevet på renovering så det var glada miner tills att den låg i vattnet och jag skulle lägga i backen, skit den slirar fortfarande lite när jag skulle få i backen.

Saken var den att det var just pga detta som vi renoverade drevet, vajrarna skulle inte behöva bytas enligt båtmecken, men kan det vara dom som kärvar ??

Sen ännu värre tog en sväng ut och efter c:a 5-10min så drog vi på för att testa ok det funkar, jag saktar nerkänner att båten rycker till lite, hmm skumt känner det igen och vänder den mot hamn och då känner jag lukten av bränt, saktar ner och ser att det ryker ur motorrummet.

Stänger av motorn öppnar försiktigt och det bolmar ur rök, kollar försiktigt efter möjlig brand/kabelbrand eftersom det luktar bränd gummi..ser inget även efter att röken släppt.

Åker tillslut in sakta..funkar, men jag tycker det skorrar, och efter att lyssnat en stund så är det inte från motorn känns det som utan mera bakom den ( drevet funderar jag på då )

Det skorrar kraftigt när jag gör större rattutslag och märker även av det när jag lyfter drevet även på friläge.

Har dom monterat det fel ? känns som nåt sitter fel eftersom ljudet hörs mycket när jag svänger på drevet.

Det är ett Mercruiser alpha one drev

Senast ändrad av drdrain | 31 maj 2009 | 19:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...