Dadid 19 Postad 31 Maj , 2009 Motorn till min powertrim lade av under dagens utflykt i det fina vädret. Jag har testat att köra 12v direkt från batteriet, men den är saligt insomnad. Finns det något att göra? Kan man laga den? Om inte, var finner man en ersättningsmotor utan att känna sig rånad? Motorn i fråga är en Johnson 40 från -92. Tacksam för tips! Hälsningar David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas81 0 Postad 16 Juni , 2009 Hej.. Ska du köpa en ny motor till tilten skulle jag nog titta på Ebay.com och köpa en från usa, det är riktigt bra priser där borta på båt prylar. köpte nyligen en start motor till en johnson 35hk för 1000:- inkl frakt /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bamse8 5 Postad 16 Juni , 2009 Hur har du testat? Plus på ene kabeln o minus på den andre? FEL Bägge kablarna är plus och minus ska du koppla till jord lämpligen då elmotorns metallkåpa. Om motorn ändå inte går runt knacka lätt med en hammere. Kolen kan ha hängt sig o behövar knackas loss. Bara lite tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser