Stator 0 Postad 30 Maj , 2009 Min Suzuki DT 40 från 1991 går inte bra. Den tappar kraft och dricker kopiösa mängder bränsle. Har haft isär förgasaren och rengjort. Någon som har tips? Hur ska blandskruven (main pilot air)som sitter rakt framifrån vara inställd? Har sökt på nätet men hittar ingen sida som handlar om förgasarinställning på Suzuki DT40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 30 Maj , 2009 Hej, Idle air screw Suzuki DT40 1987-> skall vara 1 1/2 - 2 varv ut från lätt inskruvad (så du inte trubbar till spetsen). Kontrollera spetsen på luftskruven så den inte är trubbig. Motorn skall egentligen vara varmkörd 5-10 min först. Skruva in luftskruven lätt. Skruva ut den enl specifikationen ovan. Lägg i växel framåt ett snäpp. Kontrollera att chokespjället är fullt öppet. Kontrollera tomgångsvarv 650-700 varv/min enl varvräknaren. Ev justera. Ligg hellre aningens för rikt än för snålt med luftskruven dvs ha den hellre aningens mer utskruvad än för mycket inskruvad dvs ligg mer åt 2 varv än åt 1- 1/2 varv om den går bra med 2 varv. Flottör nivå DT40 1987-> skall vara 0,69-0,75 inch = 1,75-1,90 mm. Kolla att bensinpumpens gummimembran är helt, kanske är dags byta (motorn är ju trots allt 18 år). Har du använt förgasar reparations kit med nya packningar osv? Sån här:http://store.brownspoint.com/detail.asp?product_id=13910-94400 /Bo Senast ändrad av bossee | 30 maj 2009 | 22:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stator 0 Postad 30 Maj , 2009 Tack för snabbt och tydligt svar. Ska testa inställningen. Har inte bytt något eftersom allt i förgasaren såg väldigt fräscht ut. Men det är ju ingen garanti för att det ska ungera perfekt. Återkommer efter testkörning, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser