jhea 0 Postad 30 Maj , 2009 Hej ! Har ett problem med mitt sjövattenfilter, det läcker runt locket. Har någon en likadan maskin och kan titta om locket även på erat filter känns som det sitter löst (för stort). Det går att dra åt och det släpper inte gängor. Men låter man maskin gå och tar tag och lyfter locket (fastdraget) så pissar det ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 31 Maj , 2009 Se svaret i nedan angiven länk: http://kunder.olzzon.com/cgi-bin/robboard_1101.cgi?action=display&num=16308 Kanske Du blir hjälpt av det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 1 Juni , 2009 Hej ,tack du men har redan bytat detta lock pga produktionsfel??? Har nu fått ett tipps på aukt vp verkstad att smörja in det med vasselin!!!!! Liknar en ingenörsmiss i mitt höve, hoppas han fått sparken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 1 Juni , 2009 Så locket skulle bli tätt av vaselin? Knappast troligt. Är Du säker på att det lock Du bytt till är det nya utförandet? (Har själv blivit drabbad av en reservdelsrobot som inte kollade vad som lämnades ut...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 1 Juni , 2009 Har varit hos aukt volvoP med hela filterburken och dom vägrar att tro att det är fel, dom bryr sig inte speciellt. åkte till en smed efteråt och han gör ett nytt filter likt det i plast utav rostfritt . sedan skall jag slänga plastskiten åt hellvette. och sedan köpa Japanskt vid nästa bytav maskin.( Båt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 2 Juni , 2009 Du ,efter som ditt nick name är Volvo penta så kanske du kan hjälpa mig riktigt och andra som ej vill sabba hela maskinrummet med salt H2o. Antar du jobbar för dom! Jag har ju redan beslutat att göra ett själv, kan ju köpa ett nytt om jag visste att det fungerat, därför köper jag inget som är av samma sort utan utredning. ( volvos erbjudande). Jag vill ju veta vart felet är. Det kostar mig mycket mer att tillverka ett nytt än att köpa ett av vp. Så hoppas ni andra D6 ägare att ni har en bra länspump med fungerande automatik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 22 Juni , 2009 Har nu luskat runt om denna skit, och talat med kontoret på volvopenta. Och dom HAR problem med dessa sjövattenfilter. Dom håller på att testa fram nya filter. Kan inte hjälpa oss med gamla maskiner D4/D6 att byta ut dessa. Utan man får köpa ett annat typ vetus filter och sätta på sug sidan med div slangar som man får inhandla på nytt. Fast man köpt en demomaskin. Synd att dom beter sig så illa,räcker inte med 300 000Kr.Det fungerar inte ändå!! Skall köpa en större maskin till en annan båt,vi har beslutat att inte köpa Volvos maskin. Ganska lätt beslut när allt kommit på plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser