Gå till innehåll
torsdag 12 december 2024
skorpion

Koppla dödmansgrepp på en Mercury 500 -74?

Rekommendera Poster

Hej

Jag har köpt ett dödmansgrepp som jag försöker koppla ihop med min motor. som är en Mercury 500 från -74

Jag har försökt bryta varenda kabel som går från tändningslåset utan att motorn stannar.

Så vad har jag missat? I manualen står det något om att Svart/Gul och Svart skall anslutas till detta nödstopp

Mina kablar kanske inte är orginal så hur letar jag då reda på rätt kablar? Vart i själva motorn sitter dessa kablar som slår av motorn, så jag kan mäta mig fram?

Mitt dödmansgrepp har både en brytande och slutande funkiton

Bifogar en bild på mitt tändningslås baksida. jag har numrerat de 6 anslutningarna som finns:

/Niclas

Senast ändrad av skorpion | 29 maj 2009 | 23:31

post-27856-1394235942,4035_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte alls säker men vill minnas att man på den del motorer inte bryter tändingen utan kopplar jord till någonting på nått vis så den stannar. Kanske något åt det hållet som gäller i ditt fall?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för hjälpen

Jag lyckades lista ut/mäta mig fram till att det är 6 (Jord, svart) och 2 (grå) som man skall kortsluta för att stanna motorn. Så nu har jag kopplat dit dödmansgreppet :) Får hoppas det inte behöver användas dock ;)

Senast ändrad av skorpion | 31 maj 2009 | 12:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kortslutning av motorn ska vara svart-laxfärgad eller salomon som de också kallas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...