KillerBoo 58 Postad 4 Juni , 2009 Hade tyvärr ingen bild på abborrtacklet, men på lägger in en bild från ismetet efter gädda i vintras. Skillnaden är att här har jag använt ståltafs med 2 st trekrok istf enkel- dubbelkrok på nylonlina. Den bakre trekroken ska sitta i bröstfenan om du kör flötmete m levande bete, har du dött bete (ex.vis vid gäddfiske) så sätter du den baktre kroken i ryggen istället Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 4 Juni , 2009 Suck, så glömde jag bilden igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 4 Juni , 2009 Yngsta dottern med bottenmetad gös på 3.6 kilo Bete: Löja givetvis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomAh 0 Postad 4 Juni , 2009 Äh, säg vad ni vill, men inget slår en fet mask och mete /thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeoK 0 Postad 6 Juni , 2009 Myran wipp, Abu Reflex eller en fiskjigg med ljusgulkropp och rött huvud. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Schmaxo 1 Postad 27 Juli , 2009 den va inte särskillt stor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Schmaxo 1 Postad 27 Juli , 2009 Agnade med mört, skulle ju meta gädda då igentligen men jag blev lite överaskad när jag fick napp och såg abborren Senast ändrad av Schmaxo | 27 juli 2009 | 18:33 Senast ändrad av Schmaxo | 27 juli 2009 | 18:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennan423 0 Postad 31 December , 2009 stor spinnare med silver eller kopparfärgad sked, helst vit med lite röda fjädrar på kroken, funkar galant, eller en mörrum spinnare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kicken 0 Postad 9 Januari , 2010 ABU-s spinnare sonette med en bit mask på dunkroken är oslagbart. Har fiskat med det i över trettio år men numera är det svårt att få tag på. Har hittat ett och annat på tradera. Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 9 Januari , 2010 Hade för mig att det var förbjudet enligt svensk lag att fiska med levande agn, förutom mask.. nu för tiden. Edit.. Nu har jag googlat och läst runt en hel del i ämnet och bara blivit ännu mer konfunderad.. Tydligen är det lagligt på något sätt. Är det någon som är insatt och kan förklara/verifiera detta? Hittade en broschyr från fiskeriverket på vägen.. Faror med levande agnhttps://www.fiskeriverket.se/download/18.44f3ea68120379b1edf800044/faror_med_levande_agn_webb.pdf Kanske något att tänka på i alla fall... Senast ändrad av Daniel_B | 09 januari 2010 | 23:26 Senast ändrad av Daniel_B | 09 januari 2010 | 23:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
extremfiske 0 Postad 9 Juli , 2013 Den va ju inte heller så stor. Jag var uppe i norrland och fiskade i en sjö och fick en aborre på 1.2 kg kan väl säga att jag blev jävligt förvånad (sjön heter stora lappträsk) och i samma sjö har jag fått en gädda på 12 kg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladius 26 Postad 9 Juli , 2013 Mitt favoritdrag för abborre. Har absolut fått mest abborre med just ABU's droppen. Inget annat kommer i närheten. Fiskar mest runt Roslagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kvasthilda 1 Postad 8 December , 2013 Har hört att jigg vid grynnorna i vår sjö är kanonbra, men jag har aldrig haft ett hugg ens. Har tunn flätlina och har testat flera olika jiggar. Får ingen kontakt med dom små jiggarna som enligt andra är bäst. Ska ju tydligen hoppa fram på botten, men jag känner inte i spötl vad jigguslingarna gör därnere. Tips någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser