Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Jolly-Roger

Söker varmvattenberedare 110v

Rekommendera Poster

Någon som har eller något bra tips på var jag kan få tag i en USA varmvattenberedare 110v av märken Seaward eller Attwood.. 6 gallon varianten.

J.R

 

post-9377-1394235940,8638_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bytte ut min Attwood mot en Isotemp Basic 24 Rostfri med 115V-patron, skönt med rostfritt när det är sjövattenkyld motor. Kostnad ca 5 KSEK. 2 dgr lev tid fr Erlandsson.

/R



Senast ändrad av xcelro | 28 maj 2009 | 14:06

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

xcelro . Har du din gamla Attwood kvar eller åkte den på tippen? Tänkte försöka hålla liv i 110v systemet tills nästa år och sen byta till 220v

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skälet till bytet var att båda anslutningsrören till motorslingan eroderat bort, elpatronen är intakt och jag har den kvar. Den ena temostaten blev skadad vid (den bryska) demonteringen. Vad är det du behöver?



Senast ändrad av xcelro | 28 maj 2009 | 15:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju trist med anslutningsrörena  Gråter Jag får jaga vidare eller bita i det sura äpplet och köpa en ny om ingen annan har en.

Tack ändå

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bytte beredare i år, den gamla ligger kvar i källaren, fungerar men är inte snygg. Rostig som attan. Beredare är precis som din en attwood, suttit i en bayliner-90.

Den kan ju bli din billigt....

Jag bytte till en ny beredare, waecos (mobitherm). Den tillverkas i italien under flera namn och finns att köpa under ett annat namn i Tyskland (Sigmar). I stället för ett betala 4695:- som den kostar här betalar man 339EUR i Tyskland.

Sedan hann jag inte bli klar med elen så jag kopplade in den på den gamla kabeln=110V fast det är en 220V beredare. Effekten minskar då från 800W till 200W så jag får leva med långsamt varmvatten denna sässong....

220504 Sigmar 22 22 339.00 € basket.gif 220549 Sigmar 20 20 339.00 € basket.gif 220509 Sigmar 30 30 399.00 € basket.gif 220532 Sigmar 40 40 439.00 € basket.gif

 

Hör av dig om du vill ha min gamla.

Lars

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lars

 

Jag köper gärna din beredare om motorslingan är hel.

 

Mailade dig nyss

Mvh J:R

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej JollyminusRoger.

 

Jag bor i Skåne, mellan Malmö och Trelleborg.

 

Var nere i källaren och kollade på beredaren, den ser ut som hej hopp kom och hjälp mig.

Allt fungerade på den när jag plockade ut den i vintras (motorslinga, övertrycksventil och 110V elpatron termostat), hade tänkt att bygga en plastlåda till den och isolera med PU-skum, men köpte en ny i stället av tidsbrist.

Jag vill ha en låda rödvin (en låda=6 flaskor, inget baginbox), eller ett rejäl bit parma / bressola skinka eller en levande hummer eller något annat gott och förgängligt  fraktkostnad i pengar.

Fraktkostnaden vill jag ha i föskott, det förgängliga kan vänta tills det passar, ex jul-nyår/ hummersässong....

 

Hälsningar

Lars

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj då ! Det var ju inte runt hörnet direkt när jag håller till i Sthlm

Vilken fin smakare :-) Funkar det med ett 6-pack och en Bullens Pilsnerkorv?? Nä då vi ska nog hitta på något bra.

Lars kan du maila mig en bild från framsidan och en bild från baksidan och lite kontakt uppgifter till dig

frolle70XXX@hotmail.com   Ta bort X:en när du mailar

Fortsatt trevlig helg

Edit : Såg i din sjöbod Lars att du ska eller har satt i en VW/Bravo Kombo. Sitter maskin i?? Vilken VW snurra vart det?? Nyfiken efter som man jobbar på VW.

 

 

Stefan



Senast ändrad av Jolly-Roger | 30 maj 2009 | 23:10

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jolly.

Det verkar ha ordnat sig med beredaren på annat håll eftersom jag inte hört något.

Men, jag satte i en VW165-5 (2,5l rak PumpeDüsediesel) i min Bayliner 2755. Har bara provkört ännu så jag har inga slutgiltiga data. Kolla min sjöbod såkommer jag att uppdatera info....

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...