brukspojke 0 Postad 27 Maj , 2009 Hej alla kunniga båtmänniskor jag har slipar ner hela min överbyggnad på min swemax och sen oljade in den med teak olja Herdins teakolja och sen ska vi ju så klart lacka allting igen... men undrar nu går det eller skulle man haft nån annan olja? går det att fixa om jag gjort fel? tacksam för snabba svar.. //Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jaken 0 Postad 27 Maj , 2009 Det tror jag inte spelar någon roll. Men om du vill mätta trät innan lackning så skall du använda rå linolja blandat med balsamterpentin. Lägg på tunt och i flera omgångar. gärna 3 ggr. Torka av överflöd. Avsluta med kokt linoja. den suger inte in lika bra men härdar snabbare. Låt den härda helt innan du börjar fernissa. Torka av ytan innan lackning med t-röd. Du kan läsa om detta på träbåtsakuten. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
brukspojke 0 Postad 27 Maj , 2009 tack nu känns det bättre,får rutorna snart så det brinner i knutarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser