Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
Gäst Hasse

joda 24 planlösning

Rekommendera Poster

Gäst Hasse

Hej vet någon om det är en U-soffa längst bak? Var och tittade på en nidälv 24, den hade en rak soffa bak, jag skulle hellre ha en U-soffa så man kan sitta runt bordet lite bättre. Är det olika på olika årsmodeller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nidelv 24 fick en ansiktslyftning i slutet av 70-talet och ytterligare en på 80-talet. Minns inte riktigt när, men den fick en U-soffa som ersättning för den raka, dessutom höjdes friborden och motorn hamnade helt under durken. Har en artikel om det där i en pärm hemma men har inte den tillgänglig där jag sitter just nu. Själva har vi en gammal Nidelv 24 från 77 och är rätt nöjda med den raka soffan. Vi har några klapp-taburetter som man kan ta fram om vi är flera i båten. Jag har någonstans en artikel där man går igenom en mängd olika snipor, bla Monark 69, Joda 24, Marex 24, Nidelv 24 m.fl. Hör av dig om du är intresserad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej o tack för svaret. Jag är mycket intresserad av dom olika varianterna. Så om du har möjlighet att skicka över en kopia eller något vore jag mer än tacksam. //Blivande snip-ägare //Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förresten kan du ju själv ta hem vad du behöver från samma ställe som jag hittade dem, nämligen på marinan.com. Under länken Beställ tester kan du hitta vad du söker. Klicka på tester av båtar, välj N. Där hittar du en hel del om Nidelv 24. Kan rekommendera fr.a. 0206 Nidelv 24 omvärderad och 9604 Nidelv 24 - 8 snipor provade. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hasse

Det var ett bra tipps ska göra det Trevlig sommar //Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill du spara en hacka kan du läsa artiklarna på biblioteket, det är trots allt en hundring per test. Vill man kan man ju beställa testet sedan, om man vill ha ett eget exemplar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Henkan

Hej! Joda Tur 24 har normalt en rak aktersoffa. Nidelv 24 har U-soffa från -79 års modell (tror jag). Marex 24 har en L- soffa vilket inte är så dumt heller. Trevliga snipor allihop!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är man intresserad av norska båtar/snipor är www.boat.no att rekommendera, de flesta uppgifter finns där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...