Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
Grovah

Gammalt c-map kort

Rekommendera Poster

Hej!

Är detta ett c-map nt kort? Eller är det något ännu äldre, jag har en Navman 5500 som jag aldrig använt och undrar om det går att använda i en sådan? Den stödjer C-MAP NT och C-MAP NT enligt manualen. Är kortet något att ha eller är det bara gamalt skräp?

/Magnus

post-28995-1394235940,1475_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där är ett C-MAP standard alltså inte NT eller NT - antagligen fungerar det inte i din plotter men du kan ju alltid testa. Det är samma fysiska format som de modernare versionerna.

Så gamla C-MAP-kort har dessutom betydligt mindre information än dagens så du kommer inte (om det fungerar i plottern) att kunna utnyttja plotterns alla visningsfunktioner.

Om du sedan ska använda 10 år gamla sjökort som någonting annat än reserv är en annan fråga. Jag skulle personligen satsa pengarna på ett nytt NT .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter nog vettigt. Var egentligen mest ute efter att testa GPS:en, jag har bara ett kort för västervik till den som följde med båten (NT ). Numera ligger den i Glafsfjorden och det är lite overkill med en plotter där tycker jag, men eftersom jag ändå har den i båten så vore det kul med ett sjökort till den också (Vänern). Jag får leta vidare! Tack för svaret.

/Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej jag är väldigt intressrad av att köpa det kortet över västervik av dig . Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fredrik, jag har skickat min mailadress till dig.

/Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...