Grovah 0 Postad 27 Maj , 2009 Hej! Är detta ett c-map nt kort? Eller är det något ännu äldre, jag har en Navman 5500 som jag aldrig använt och undrar om det går att använda i en sådan? Den stödjer C-MAP NT och C-MAP NT enligt manualen. Är kortet något att ha eller är det bara gamalt skräp? /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
politby 1 Postad 27 Maj , 2009 Det där är ett C-MAP standard alltså inte NT eller NT - antagligen fungerar det inte i din plotter men du kan ju alltid testa. Det är samma fysiska format som de modernare versionerna. Så gamla C-MAP-kort har dessutom betydligt mindre information än dagens så du kommer inte (om det fungerar i plottern) att kunna utnyttja plotterns alla visningsfunktioner. Om du sedan ska använda 10 år gamla sjökort som någonting annat än reserv är en annan fråga. Jag skulle personligen satsa pengarna på ett nytt NT . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grovah 0 Postad 27 Maj , 2009 Låter nog vettigt. Var egentligen mest ute efter att testa GPS:en, jag har bara ett kort för västervik till den som följde med båten (NT ). Numera ligger den i Glafsfjorden och det är lite overkill med en plotter där tycker jag, men eftersom jag ändå har den i båten så vore det kul med ett sjökort till den också (Vänern). Jag får leta vidare! Tack för svaret. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipper510 0 Postad 29 Maj , 2009 Hej jag är väldigt intressrad av att köpa det kortet över västervik av dig . Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grovah 0 Postad 30 Maj , 2009 Fredrik, jag har skickat min mailadress till dig. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coolgate 0 Postad 26 Oktober , 2018 Vad för sjökort ska man ha till Navman 5500? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser