Erik49 0 Postad 27 Maj , 2009 Har en trogen Cetrek 700S autopilot som plötsligt inte funkar. Det finns el men inget händer. Det röda ljuset längst upp fortsätter lysa hela tiden. Om jag slår över från manual till auto vill den omedelbart styra hårdt babord (roderkulten ut till styrbord). Den plockar int up gällande kurs. Jag kan inget om den här aparaten och undrar var ifrån får den sina signal för att sätta rätt kurs? Har någon en koplingsmanual? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik49 0 Postad 1 Juni , 2009 Inte mycket hjälp att få. Jag har hittat en gammal instruktion och fattar lite mer. Manicken har en egen sorts kompass som ger signal till en elbox som styr upp en liten elmotor, men jag har inga ritningar och inga begrepp om hur jag ska felsöka. Finns det någon kunnig Cetrek - gubbe som har erfarenhet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 1 Juni , 2009 Hör med Navship, de säljer ju Raymarines autopiloter. Det bör ju fungera med samma princip. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser