Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
Gäst johan w

mindre kabinbåt-val??

Rekommendera Poster

Gäst johan w

har i planerna att köpa en mindre kabinbåt och har kikat på runnö 19, rana 18, örnvik 570 och selco 18. nån som har nån erfarenhet eller vet lite ris och ros om dom olika båtarna? Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Bo

Kolla även in Bella 570, det är en elegant hyttbåt som har funnits sen 1991-1992 eller så och bör finnas rätt många att välja begagnade. Kanske lite dyrare än de båtar du föreslog själv. Grannen har en Bella 570, han har den på västkusten i vanliga fall, men har den på trailern här bredvid just nu. Lite plattbottnad och stötig i lite större vågor men den är fin inne i hytten tycker jag. 60 hk räcker men bör ha 70-75 hk för att orka med lite last. De tillverkas även idag men heter nu Bella 572 C.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Larra

Har själv en örnvik 570 cabin med b20 och är jättenöjd. Har haft den i 4 år nu. 2 vuxna 2 barn övernattar utan problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OJ! Synpunkter om båtar. Nej, detta getingbo ger jag inte in mig på. I stället vill jag att du tänker över frågorna; Till vad skall jag ha ha båten? (Vilka skall med ut, skall jag vara ute flera dagar eller dagsuftflykter, hur bråttom har jag osv). Det är ju inte du som skall anpassa dig till någon speciell båt utan båten som skall uppfylla dina önskemål och förväntningar på en skön dag på sjön. När du vet vad du vill få ut av sjölivet. Titta efter välkända båtar med dito motorer. Gå sedan in och leta efter båttester. För jag är helt och fullt övertygad om att du, lika väl som du inte kan få ett objektivt svar av en bilägare, kan få detta av en båtägare, när det gäller deras båts egenskaper. Lycka till med båtköpet och välkommen in i vår skruvade väld/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...