Peckaw 0 Postad 13 Juli , 2004 Jag tänkte byta träskivan som sitter mellan akterspegeln och motorn på min Selco 18 Cabin. Vad bör jag tänka på? Hur tätar jag de genomgående bultarna som håller motorn under vattenlinjen? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 13 Juli , 2004 Köp ett virke som tål vatten ,typ marinplywood och/eller lacka med båtlack,typ 7 lager lack, det gjorda jag och funka finfint i många år. Skruvhål tätas med marinsilicon, eller så plastar du in skruverna på insidan av akterspegeln.( silicon). Oftas när man drar fast motorn, så blir det ingen läcka ändå. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 14 Juli , 2004 Skippa silikonet, använd en UV-beständig polyurethanmassa (t ex Sika) istället, en klart bättre produkt. Och försegla kanterna på plywooden med epoxy innan lackning, inte epoxylim, utan ren marinepoxy. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst åkerspöket Postad 14 Juli , 2004 varför byta ??spika den utanpå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst daniel Postad 16 Juli , 2004 Gå in på www.yachtcare.se , tryck på båtlackering- sedan lackprojekt. Där tittar du på båten Chris Craft 23´. Där har man bytt träskivan, och samtidigt tagit bilder på processen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 16 Juli , 2004 Selco 18 har vell utombordare eller? I såfall e det inte mycket hjälp i att titta på en inombordare :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mange Postad 16 Juli , 2004 selco 18 cabin finns med både in-utbordare.. vanligast är inombordaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Lars Palm Postad 6 September , 2004 Vi Selco 18 cabin-ägare har en egen site på nätet: http://groups.msn.com/Selco18Cabin/ Välkommen in o kolla ! /Lasse i Gävle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser