Chronic 0 Postad 26 Maj , 2009 Min Yamaha 85 hk från -83 någonting verkar ha avgasutsläpp både nere vid propellern, och baktill på motorn, ovan vattenlinjen. Från samma ställe duschar det kylvatten, ingen stråle utan dusch blandat med avgaser. Jag verkar inte ha ngn stråle? Var ska den mynna ut? Från inspektionsluckan på sidan av motorn har jag för mig att det gick en slang i botten, som mynnar ut bak vid sidan av motorn, på höger sida. Är det kanske där det ska spruta kylvatten? Ska det vara såhär eller har jag satt ihop riggen fel?motorn är totalrenoverad och riggen har fått samtliga packningar utbytta. Fungerar ju bra, motorn blir inte överhettad men var är strålen, om det nu finns ngn? Senast ändrad av Chronic | 26 maj 2009 | 13:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 26 Maj , 2009 Kanske är det bara så att du behöver rensa hålet för skvallerstrålen, som brukar sitta höger bak undertill. Eventuellt går det en slang från motorblocket till hålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 28 Maj , 2009 Jag rensade och det fungerar nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser