Joch 0 Postad 26 Maj , 2009 Hej! Har slitit ur mitt silentchocie för lite service/renovering. Läcker lite i axeltätningen. Under tiden kör jag avgaser och kylvatten rätt ut. Har monterat en slip-in ljuddämpare för att få bort det värsta smattret och nu låter det lagom mullrigt. Nu till min fråga. Vad ska jag använda till att plugga igen bockhornet? Bockhornet sitter ju kvar där och tänkte att det måste pluggas igen under tiden jag renoverar silentchoicet? För jag vill ju åka båt under tiden. Glömde givetvis att mäta diametern på hornet men en avskuren pet-flaska gled precis över. Skulle tippa på 3-4 tum Finns det någon ändplugg av något slag man kan använda? Någon typ av slang som inte är en slang utan tät/försluten i ena änden som är användbar? Motorn är en Cheva small block Vp-kovertering med 280dp drev. /Joch Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ogio 1 Postad 7 December , 2012 Står inför samma sak, hur löste du det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 9 December , 2012 Jag tror att jag har sett täckplattor för ytan där bockornet tätar mot skölden, alltså en originaldel. Kolla sprängskisserna på Marinpartseurope. Om bockhornet ska sitta kvar så borde det ju räcka att ta typ en innerslang till bildäck och klippa ut en bit som du monterar med slanglämmor på bockhornets inlopp. De sitter ju oftast ovanför vattenlinjen och det är inte mycket tryck ifrån vattnet som kommer in via ev. reversion. Detta är bara en reflextion på problemet så ta det inte för en garanterat fungerande lösning. (Lika bra att skriva så eftersom det är några här som blir så arga när man svarar utan att veta exakta svaret...) Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser